Tuesday, September 1, 2015

მე-6 კლასის თემატური გეგმა


თემა
მიზანი
საათების რაოდენობა
თარიღი
აქტივობები
მოსწ. ორგანიზირება
რესურსები
შემოწმება/შეფასება
1
შესავალი. რას სწავლობს ისტორია?
გავაცნო კლასს საგნის დანიშნულება და ის თუ რისთვის ვსწავლობთ ისტორიას.
1 სთ.






თემა I. დრო და ისტორია.






2
$1. როგორ და რისთვის იზომება დრო?
რატომ გვჭირდება ისტორიაში დრო? ისტორიაში, რატომ განვსაზღვროთ დროსა და სივრცეში მოვლენა.
1 სთ.

1.       ინფორმაციის მოწოდება.
2.       ინფორმაციის ორგანიზება. (კითხვა-პასუხი)
3.       საშინაო დავალება.

1.      ინდივიდუალური მუშაობა.
2.      ჯგუფური მუშაობა
სახელმძღვანელო
თვითშეფასება კითხვა-პასუხით. (შეფასების ცხრილი)
3
$2. ისტორიული დრო
შევისწავლოთ და განვასხვავოთ ერთმანეთისაგან
   ისტორიული და გეოლოგიური დრო.
   ისტორიული და პრეისტორიული დრო.
   ისტორიული დროის პერიოდები.
1 სთ.

1.       ინფორმ. მიწოდება.
2.       ინფორმ. ორგანიზირება.
3.       პრეზენტაცია.
4.       საშინაო დავალება.
1.       ინდივიდ. მუშაობა.
2.       მუშაობა წყვილებში
სახელმძღვანელო
თვითშეფასება,  პრეზენტაცია, (შეფასების ცხრილი)
4
$3. დროის აღრიცხვის სისტემები.
შევასწავლო კლასს დროის აღრიცხვის სისტემები, მოსწავლეებმა შეძლონ განასხვავონ ერთმანეთისაგან კალენდარი, წელთაღრიცხვა, ქრონოლოგია.
1 სთ.

1.       ინფ. მიწოდება.
2.       ინფ. მოპოვება.
3.       ორგანიზება.
4.       პრეზენტაცია.
1.       მუშაობა წყვილებში
2.       ინდივ. მუშაობა.
სახელმძღვანელო.
1.       ინდივიდ. შეფასება.
2.       ჯგ. მუშაობის შეფასება.
#
თემა
მიზანი
საათების რაოდენობა
თარიღი
აქტივობები
მოსწ. ორგანიზირება
რესურსები
შემოწმება/შეფასება
5
$4. როგორ წარმოიშვა კალენდარი?
მიზეზები, რომელთაც წარმოშვეს კალენდარი, კალენდრის შექმნის მნიშვნელობის შესახებ.
1 სთ.

1.ინფორმაციის მოპოვება.
2.კითხვა-პასუხი.
3.საშინაო დავალება.
1.ინდ.მუშაობა.
2.წყვილებში მუშაობა.
სახელმძღვანელო.
კალენდარი.
ინდ. შეფასება.
წყვილებში შეფასება.
6
$5.როგორი კალენდრით ვსარგებლობთ დღეს?
1.გავაცნობთ კალენდრის წარმოშობას.
2.იულიუსის კალენდარი.
3. პაპ-გრიგოლ XIII-ის.
(გრიგორიანული კალენდარი).
1 სთ.

1.ინდ.მოპოვება.
2.კითხვა-პასუხი.
3.გონებრივი იერიში.
4.საშინაო დავალება.

1.ინდ.მუშაობა.
2.წყვილებში მუშაობა.
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება.
წყვილებში შეფასება.

თავი 2. გარემო და ადგილი.






7
$6. სივრცე და ტერიტორია.
გავარკვიოთ ა) გეოლოგიური სივრცე.
ბ) ტერიტორია.
გ) განსხვავება და მსგავსება მათ შორის.

1 სთ.

1.დაკვირვების.
2.ინფ.მოპოვების.
3.ლოგიკური აზროვნების.
4.საშინაო დავალება.
5.დისკუსია.
1.ინდ.მუშაობა.
2.წყვილებში მუშაობა.
სახელმძღვანელო.
რუკა.
ინდ.მუშაობა.
წყვილებში მუშაობა.
პრეზენტაცია.
დისკუსია.
8
$7. მიწის რესურსები 
1.      რა არის მიწის რესურსი?
2.      რისთვის იყენებენ მიწის რესურსებს.
3.      რა არის სასოფლო-სამეურნეო სავარგულები
1 სთ.

ინფ. მოპოვების პრობლემის გააზრება და კავშირების დადგენა.
საშ. დავალება.
მუშაუბა წყვილებში.
მუშაობა ჯგუფთან
სახელმძღვანელო
ინდ. მუშაობა.
წყვილებ. მუშაობა

$8. სასარგებლო წიაღისეული
1.      რა არის წიაღისეული.
2.      რა მნიშვნელობა აქვს მას ადამიანის ცხოვრებაში?
3.      რა მნიშვნელობა ჰქონდა მის აღმოჩენას პ/ადამიანის ცხოვრებაში
1 სთ

1. ინფ. მოპოვება
2. კითხვა-პასუხი
3. გონებრივი იერიში
4. პრეზენტაცია
5. საშ.დავ
მუშაობა წყვილებში.
მუშაობა ინდივიდუალურად
სახელმძღვანელო

რუკა
ინდ. მუშაობა.
წყვილებ. მუშაობა.
პრეზენტაცია
9
$9. ტყის რესურსები
გავიცნოთ ა) ტყის როლი ადამიანის ცხოვრებაში
ბ) რატომ არის საჭირო გარემოზე ზრუნვა ?
1სთ

1.  ინფორმაციის მიწოდება.
2. კითხვა-პასუხი
3. პრეზენტაცია
4. საშ.დავ
5. დისკუსია
იდივიდუალური მუშაობა
სახემძღვანელო
ინდ.მუშ
დისკუსია
პრეზენტაცია
10
$10. წყალი - საქართველოს სიმდიდრე.
ა) წყლის როლი ადამიანის ცხოვრებაში.
ბ) რაში გამოიყენება წყალი
1სთ
11.10.2011
1. ინფორმაციის მოპოვება.
2.ორგანიზება
3. კითხვა-პასუხი
4. პრეზენტაცია
მუშაობა წყვილებში.

სახელმძღვანელო
რუკა
წყვილებში მუშაობა.
პრეზენტაცია
11
$11 ბუნებათსარგებლობა საქართველოში
ა) რა არის ბუნებათსარგებლობა?
ბ) როგორ გამოვიყენოთ ბუნება ჩვენს სასარგებლოდ ისე, რომ არ დავაზიანოთ იგი.
გ) რა არის მეორეული გამოყენება (გადამუშავება)
1სთ

1.  დამოუკიდებელი მუშაობის,
2. სქემებზე, წყაროებზე მუშაობის,
3. დამოუკ. აზრ.
4. ჯგ. მუშაობის.
5. დისკუსია
1. ინდ. მუშაობა
2. ჯგ. მუშაობა
სახელმძღვანელო

რუკა
თვითშეფასება, ინდ. შეფასება, ჯგ. შეფასება, დისკუსია, პრეზენტაცია
12
$12 ტყისა და წყლის მოხმარების და დაცვის ხალხური ტრადიცია
ა) რატომ იყო რაჭირო ბუნებისადმი ფრთხილი დამოკიდებულება
ბ) რა დარიგებას გვაძლევს ხალხური სიბრძნე ამასთან დაკავშირებით.
1სთ

1. ტექსტზე და წყაროებზე დამოუკიდებლად მუშაობის,
2. დასკვნების,
3. ანალიზის
4. წერითი მეტყველების
1.ინდ. მუშაობა
2. ჯგ. მუშაობა
სახელმძღვანელო

რუკა
ჯგ. მუშაობის,
თვითშეფასების
ინდ.შეფასების
13
$13. როგორ არჩევდნენ სამოსახლოს ?
ა) რა არის სამოსახლო?
ბ) სად აშენებდნენ სახლებს ?
გ) როგორ ადგილებს არჩევდნენ სამოსახლოდ.
1სთ

1. პრეზენტაციის ფაქტორების დახარისხების,
2. წერითი მეტყველების
3. ლოგიკური აზროვნების,
4. დასკვნების გამოტანის,
5. დამოუკიდებლად მუშაობის
ინდივიდუალური სამუშაოები
სახელმძღვანელო

წყაროები

დაფა
იდ. სამუშაოს პრეზენტაციის წერითი სამუშაო.
14
$14 ძველი ქალაქები საქართველოში
ა) ქალაქების წარმოშობის მიზეზების,
ბ) მათი დანიშნულებების შესახებ.
1სთ

1. წარსულის, აწმყოს და მომავლის ურთიერთდაკავშირების, ანალიზის, ცხრისილის შედეგების, პრეზენტაციის
ინდ. სამუშაო
წყვილებში მუშაობა
სახელმძღვანელო

წყაროები

დაფა
ინდ. სამუშაო
პრეზენტაცია
ზეპირი მეტყველების.

თავი 3. საქართველოს მოსახლეობა






15
$15 ვინ ცხოვრობს საქართველოში?
ა) საქ ტერიტორიებზე მცხოვრები ხალხები
ბ) რით განსხვავდებიან ადამიანები ერთმანეთისაგან.
1სთ

შედარების მსგავსება-განსხვავების, აწმყოსა და მომავლის ურთიერთ დაკავშირების, ანალიზის, ცხრილის შედგენის,
წყვილებში მუშაობის

ინდ.სამუშაო
სახელმძღანელო

რუკა
ინდ. სამუშაო

პრეზენტაცია

წყვილებში მუშაობა
16
$16 რელიგიები საქართველოში
ა) რელიგიების როლის გაცნობა
ბ)რელიგიები: მართმადიდებლობა, ქართველი კათოლიკეები, ქართველი პროტესტანტები, სომეხი ქრისტიანები, ასურელი ქრისტიანები, მუსლიმანები, იუდეველები, ქურთი იეზიდები
გ) როგორ ცხოვრობდნენ ისინი საქართველოს ტერიტორიაზე? 
1სთ

ფაქტების, კითხვის, დასვენების, გამოცანის , არგუმენტების გამოყენების, მსჯელობის, ცხრილებზე მუშაობის. 
წყვილებში მუშაობა,

ინდ. მუშაობა
სახელმძღვანელო

რუკა
ინდ. სამუშაო

წყვილებში მუშაობა

პრეზენტაცია
17-18
$17-18. როგორ იცვლება მოსახლეობის რიცხვიანობა?
1.      შევასწავლი კლასს მოსახლეობის რიცხვიანობის ცვალებადობის მიზეზსს
2.      რა განაპიროვნებს მოსახლეობის რიცხვიანობის ზრდას და კლებას
2 სთ

ტექსტებზე მუშაობის, ლოგიკური დაკვირვების,
აზროვნების, პრეზენტაციის, რუკაზე მუშაობის
წყვილებში მუშაობის,

ინდ. მუშაობა
სახელმძღვანელო

რუკა
წყვილებში მუშაობა

ინდ. შეფასება.

პრეზენტაცია
19
$19  რატომ გადადგილდება მოსახლეობა ?
ა) მოსახლეობის გადაადგილების მიზეზების გარკვევა.
ბ) გადაადგილება ქვეყნის შიგნით და ქვეყნის გარეთ.
1სთ

სქემაზე, წყაროებზე მუშაობა, ლოგიკური აზროვნება, დამოუკიდებელი მუშაობა და პრეზენტაცია
ინდ. მუშაობა

სახელმძღვანელო

რუკა
ინდ. შეფასება.
წყვილებში მუშაობა
პრეზენტაცია
20
$20 ადამიანის ასაკი და ცხოვრების ტრადიციული წესი
ა) სხვადასხვა ასაკის ადამიანის საქმიანობის და გართობა-დასვენების წესები
ბ) შრომის დანაწილება, ვაჟკაცებსა და ქალებს შორის
1სთ

ანალიზის, ლოგიკური დასკვნების, არგუმენტების, მსჯელობის, პრეზენტაციის.
ინდ. მუშაობა
წყვილებში მუშაობა
სახელმძღვანელო

რუკა
ინდ.შეფასება

წყვილებში მუშაობა

პრეზენტაცია

თავი 4. ადამიანის საქმიანობა
წარსულში და დღეს






21
$21 ქვის ხანა საქართველოს ტერიტორიაზე
შევისწავლოთ:
ა)ადამიანი
პალეოლითის ეპოქაში ბ) ენის წარმოქმნა გ) ცეცხლის აღმოჩენა დ) ადამიანი ნეოლითის ხანაში
1 სთ

ანალიტიკური აზროვნების, ლოგიკური მსჯელობის, დასკვნების, არგუმენტების, პრეზენტაციის, დისკუსია
ინდ. მუშაობა.

ჯგ, მუშაობა
სახელმძღვანელო

რუკა
ჯგ. მუშაობა

ინდ. მუშაობა

პრეზენტაცია
22
$22 ბორბალი
შევასწავლო : ა) როგორ ცდილობდა ადამიანი შრომისა და საცხოვრებელი პირობების გაუმჯობესებას. ბ) გადაადგილების პირველი საშუალებები.
1სთ

ინფორმაციის შეკრების, დასკვნების გაკეთების, შემოქმედებითი და ლოგიკური აზროვნების, პრეზენტაცია.
ინდ. მუშაობა

ჯგ. მუშაობა
სახელმძღვანელო


რუკა
ჯგ. მუშაობა

ინდ. მუშაობა

პრეზენტაცია
23
$23 სამეთუნეო მორგვი
ა) მორგვის დანიშნულება ბ) რა როლი ითამაშა მისმა გამოგონებამ ?
1სთ

ფაქტების, დახარისხების, დასკვნების, პრეზენტაციის. 
ინდ. მუშაობა


სახელმძღვანელო
ინდ. მუშაობა
პრეზენტაცია
24
$24 საქსოვი დაზგა
ა) საქსოვი დაზგის როლი ადამიანის ცხოვრებაში
1 სთ

ინფორმაციის მოძიების, დასკვნების, ინფორმაციის დახასიათების პრეზენტაცია
ინდ. მუშაობა
წყვილებში მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ. მუშაობა
წყვილებში მუშაობა

პრეზენტაცია
25-26
$25/26 რვალისა და რკინის მჭედლები
ა) ლითონის როლი ადამიანის ცხოვრებაში  ბ) რატომ გაუადვილდა ადამიანს სპილენძის აღმოჩენა ?
გ) შრომის იარაღების გამრავალფეროვნება
2სთ

წყაროებზე მუშაობის დაკვირვების, დასკვნების გამოტანის, საკუთარი მოსაზრების გადმოცემის პრეზენტაცია. ცხრილის კეთების ლექსიკ. მუშაობის.
ინდ. მუშაობა

ჯგ. მუშაობა
სახელმძღვანელო


ინდ. მუშაობა

ჯგ. მუშაობა

პრეზენტაცია

27
$27 რა არის ხელოსნობა ?
ა) რამ განაპირობა ხელოსნობის წარმოშობა. ბ) ახალ-ახალი ხელოსნობის წარმოშობა
1სთ

ინფორმაციის შეგროვებისა და დაჯგუფების, დასკვნების გაკეთების, ასოციაციების, ლოგიკური აზროვნების პრეზენტაცია
ინდ. მუშაობა

ჯგ. მუშაობა
სახელმძღვანელო


ინდ. მუშაობა

ჯგ. მუშაობა

პრეზენტაცია
28
$28 რას ნიშნავს სამეცნიერო ტექნიკური პროგრესი 
გაცნობა: ა) მეცნიერებისა და ტექნიკის ურთიერთ თანამშრომლობა. ბ) როგორ მიმდინარეობდა ტექნიკის პროგრესი.
1სთ

ლოგიკური აზროვნება, მსჯელობა, თანამშრომლობა, სიტუაციის შეფასება, დასკვნების გამოტანა, პრეზენტაცია
წყვილებში მუშაობა,

ინდ. მუშაობა
სახელმძღვანელო
წყვილებში შეფასება,

ინდივიდ შეფასება

პრეზენტაცია
29
$29 სამეცნიერო ტექნიკური პროგრესის დადებითი და უარყოფითი მხარეები
ა) რა დადებითი მოვლენები ახლავს ტექნიკის განვითარებას. ბ) რა უარყოფითი ახლავს ტექნიკის განვითარებას?
1სთ

ლოგიკური და ანალიტიკური აზროვნება. სხვისი აზრის მოსმენა. საკუთარი თვალსაზრისის გადმოცემა. პრეზენტაცია.
წყვილებში მუშაობა.

ინდ. მუშაობა
სახელმძღვანელო
წყვილებში მუშაობა.

ინდ. შეფასება

პრეზენტაცია

30
$30 საქართველოს ეკონომიკის დარგები
ა) რა არის ეკონომიკა?
ბ) საქართველოს ეკონომიკის ძირითადი დარგები.
1სთ

წყაროებზე, სქემებზე მუშაობის, ლოგიკური აზროვნების, დასკვნების გამოტანის, პრეზენტაცია
ჯგ. მუშაობა
ინდ მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ. მუშაობა
ჯგ. მუშაობა

პრეზენტაცია
31
$31 ტრანსპორტი და კავშირგაბმულობა
ა) რა არის ინდუსტრია ?
ბ) რა სარგებლობა მოაქვს ტრანსპორტს და კავშირგაბმულობას ?
1სთ

შედარების, დასკვნების გამოტანის, სინთეზის, არგუმენტირების, მსჯელობის, პრეზენტაცია, რუკაზე მუშაობა.
ჯგ. მუშაობა

ინდ. მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ. მუშაობა

ჯგ. მუშაობა

პრეზენტაცია
32
შემაჯამებელი







თავი 5. საქართველო ძველ დროში






33
$32 უძველესი სახელმწიფოები საქ. ტერიტორიაზე (კოლხეთი, დიაოხი, კოლხები და ბერძნები)
გავაცნობ საქართველოს ტერიტორიაზე არსებულ უძველეს სახელმწიფოებს. მათ საქმიანობას, პრობლემებს, რაში მდგომარეობდა მათი როლი რეგიონის განვითარებაში.
1სთ

წყაროებზე მუშაობის, ფაქტების გაანალიზების, შედარების, დასკვნის გამოტანის, პრეზენტაცია.
წყვილებში მუშაობა.

ინდ. მუშაობა
სახელმძღვანელო

რუკა
წყვილებში მუშაობა,

ინდ.მუშაობა

პრეზენტაცია
34
$33 ჩემი წინაპრების რწმენა- წარმოდგენები
1) ჩვენი წინაპრების წარმოდგენა სამყაროზე. 2) როგორ იცავდნენ თავს, ერთმანეთის მოსავალს, რწმენას, წარმოდგენებში. 3) სამკაულის ტარების თავისებურება.
1სთ

წყაროებზე მუშაობის, ფაქტების გაანალიზების, დაკვირვების გამოტანის, შედარების, პრეზენტაცია.
ინდ. მუშაობა.

წყვილებში მუშაობა
სახელმძღვანელო

რუკა
პრეზენტაცია, ინდ.მუშაობა,
წყვილებში მუშაობა
35
$ 34/35 ქართლის სამეფო და ფარნავაზი
1) გავაცნოთ პირველი ქართული სამეფო 2) მისი პოლიტიკური და ეკონომიკური მდგომარეობა 3) ფარნავაზის მეფობა და რეფორმები
1სთ

ლოგიკური აზროვნების, წყაროების გამოყენების, შედარების, პრეზენტაციის, რუკებზე მუშაობის.
ინდ. მუშაობა

წყვილებში მუშაობა
სახელმძღვანელო

რუკა

წყაროები
ინდ. მუშაობა
პრეზენტაცია
წყვილებში მუშაობა
36
$36 „ დიდი მცხეთა“
1) დედაქალაქის მნიშვნელობა. 2) ციხე- სიმაგრეების მნიშვნელობა ქვეყნისა და ქალაქისათვის 3) ქვეყანაზე გამავალი სავაჭრო გზების მნიშვნელობის შესახებ.
1სთ

ინფ. მოძიების, ლექსიკური მუშაობის, ფაქტების მოპოვების, შედარების, პრეზენტაცია.
ინდ. მუშაობა

ჯგ.მუშაობა
სახელმძღვანელო

რუკა
ინდ. მუშაობა

ჯგ. მუშაობა


37
$37 ქართლის სამეფო და რომის იმპერია
ა) რომისა და მისი გავლენის ქვეშ მყოფი ქვეყნების გაცნობა ბ) რომისაგან ქართლის დაპყრობის მცდელობა გ) ჩრდ. კავსაკიის ტომების მნიშვნელობა ქართლისთვის. დ) რომთან კავშირის სარგებლიანობა ქართლისათვის
1სთ

რუკაზე და წყაროებზე მუშაობა, ფაქტების, წყაროების გამოყენება, დასკვნების გამოტანის პრეზენტაცია.
ინდ. მუშაობა

ჯგ. მუშაობა
სახელმძღვანელო

რუკა
ინდ. მუშაობა

ჯგ. მუშაობა
38
თემა: საქართველო-
ქართლისათვის შუა
სს-ებში.
(IV-XVIII)




39
$38 ქართლის სამეფოს გაქრისტიანება.
ა) ქრისტიანობის მნიშვნელობა ქართლისათვის. ბ) ეკლესიების მნიშვნელობა ქართლისათვის
1სთ

ფაქტების, წყაროების გამოყენება, დასკვნების გამოტანის, პრეზენტაციის
ინდ. მუშაობა

ჯგ. მუშაობა
სახელმძღვანელო
ჯგ. მუშაობა

ინდ. მუშაობა
40
$39 მეფე ვახტანგ გორგასალი (VIIნ)
ა) ვახტანგ მეფის ქართლის სამეფო. ბ) რეფორმები. გ)დამოკიდებულება ირანთან და მეზობელ სახელმწიფოებთან.
1სთ

აზროვნების, დასკვნების გამოტანის, ანალიზის, დისკუსიის, პრეზენტაციის.
წყვილებში მუშაობა
ინდ. მუშაობა
სახელმძღვანელო

რუკა
წყვილებში მუშაობა,
ინდ. მუშაობა
დისკუსია
41
$40 ეგრისის სამეფო IVსს-ში
ა) ბიზანტიისა და ირანის პოლიტიკა საქართველოში, მათი დაპირისპირება. ბ) ლაზიკის სამეფოს ჩამოყალიბება. გ) ციხე-ქალაქების მნიშვნელობა ეგრისისათვის
1სთ

ფაქტების, აზროვნების, ანალიზის, მსჯელობის, პრეზენტაციის, რუკაზე მუშაობის.
წყვილებში მუშაობა,

ინდ. მუშაობა


სახელმძღვანელო

რუკა
ინდ. მუშაობა

წყვილებში მუშაობა
42
$41 არაბთა სახალიფო და საქართველო
ა) არაბთა სახალიფოს შექმნა. ბ) არაბთა შემოსვლა ქართლში. გ) ქართლის ბრძოლა მტრის წინააღმდეგ.
1სთ

ტექსტზე მუშაობის, ფაქტების, ანალიზის, მსჯელობის, პრეზენტაციის.
წყვილებში მუშაობა.

ინდ. მუშაობა
სახელმძღვანელო

რუკა
ინდ. მუშაობა

წყვილებში მუშაობა
43
$42 დავით (დიდი) კურაპალატი
ა) არაბთა ბატონობის შედეგები. ბ) სამეფო სამთავროების წარმოქმნა საქართველოს ტერიტორიაზე. გ) ბრძოლა ქვეყნის გაერთიანებისათვის.
1სთ

წყაროებზე, ფაქტებზე, დაკვირვების, ლოგიკური აზროვნების, მსჯელობის, პრეზენტაციის, რუკაზე მუშაობის
ინდ.მუშაობა

წყვილებში მუშაობა.
სახელმძღვანელო

რუკა
წყვილებში მუშაობა.

ინდ. მუშაობა

44
$43 ერთიანი საქართველოს მეფე დავით კურაპალატი
ა) ბაგრატიონთა დინასტია, ბ) საქართველოს გაერთიანებისათვის გაწეული მცდელობა, გ) საქართველოს გაერთიანების მნიშვნელობა.
1სთ

ქრონოლოგიის, ფაქტების, დაკვირვების, აზროვნების, მსჯელობის, პრეზენტაციის.
ინდ. მუშაობა
წყვილებში მუშაობა
სახელმძღვანელო

რუკა
ინდ. მუშაობა

წყვილებში მუშაობა
45
$44 დავით აღმაშენებელი (1089-1125)
ა) შინაური აშლილობა და მდგომარეობა ქვეყანაში. ბ) თურქთა შემოსვლები. გ) დიდგორის ბრძოლის მნიშვნელობა
1სთ

მსჯელობის, სხვისი აზრის მოსმენის, დაკვირვების, ფაქტების, წყაროების, გამოყენების, პრეზენტაცია.
ინდ.მუშაობა

წყვილებში მუშაობა
სახელმძღვანელო

რუკა
წყვილებში მუშაობა

ინდ. მუშაობა
46
$45 როგორ განაახლა დავით აღმაშენებელმა ქვეყნის ცხოვრება.
ა) დიდგორის ბრძოლის მნიშვნელობა. ბ) საქართველო დიდგორის ომის შემდეგ. გ) საქართველო წინა აზიის უძლიერესი ქვეყანა
1სთ

ინფორმაციის მოპოვების, ფაქტების მოძიების, აზროვნების, დასკვნების გამოტანის, მსჯელობის, პრეზეტაციის
ჯგ. მუშაობა

წყვილებში მუშაობა
სახელმძღვანელო

რუკა
წყვილებში მუშაობა.

ინდ. მუშაობა

პრეზენტაცია
47
$46 თამარ მეფე
ა) თამარის პიროვნული თვისებები. ბ) თამარის საშინაო პოლიტიკა. გ) თამარის საგარეო პოლიტიკა. დ) ტრაპიზონის სამეფოს შექმნის მნიშვნელობა
1სთ

ტექსტებზე, წყაროებზე მუშაობის, დასკვნების გამოტანის, მსჯელობის, აზროვნების, პრეზენტაციის.
ინდ. მუშაობა

ჯგ. მუშაობა
სახელმძღვანელო

რუკა
ინდ. მუშაობა

ჯგ. მუშაობა

პრეზენტაცია
48
$47 ადამიანი და საზოგადოება
ა) ცნება-საზოგადოებრივი დენა ბ) ადამიანის ადგილი შუა საუკუნების საზოგადოებაში, გ) ფეოდი და ფეოდალი.
1სთ

წყაროებზე, ფაქტებზე მუშაობის, დასკვნების გამოტანის, მსჯელობის, დისკუსია. პრეზენტაცია.
ინდ. მუშაობა.

წყვილებში მუშაობა

სახელმძღვანელო

რუკა
წყვილებში მუშაობა

ინდ. მუშაობა

სისკუსია
49
$ 48 სამღვდელოება
ა) სამღვდელოების როლი ქართული ცხოვრებისათვის. ბ) ეკლესია- მონასტრების როლი ქართული ყოფისათსვის
1სთ

წყაროებზე მუშაობის, ანალიტიკური აზროვნების, მსჯელობის, აზროვნების, რუკებზე მუშაობის,
ინდ. მუშაობა

წყვილებში მუშაობა
სახელმძღვანელო

რუკა
წყვილებში მუშაობა

ინდ. მუშაობა
50
$49 მეომრის აღრდა
ა) რატომ იყო საჭირო სამხედრო ძლიერება საქართველოში. ბ) რა უნდა სცოდნოდათ მეომრებს. გ) ნადირობის მნიშვნელობა
1სთ

ტექსტზე, წყაროებზე დაკვირვების, მუშაობის, დასკვნების, მსჯელობის, პრეზენტაციის
ინდ. მუშაობა

წყვილებში მუშაობა
სახელმძღვანელო
წყვილებში მუშაობა
 ინდ. მუშაობა
51
$50 გლეხები, ხელოსნები, ვაჭრები
ა) საზოგადოების ფენების ადგილი მათი როლი ქვეყანაში, ბ) მემკვიდრეობის უფლება. გ) ბატონყმობა.
1სთ

წყაროებზე, ფაქტებზე მუშაობა, მსჯელობა, ანალიზის, დასკვნების გამოტანის, პრეზენტაციის,
ჯგ. მუშაობა

ინდ. მუშაობა
სახელმძღვანელო
ჯგ.მუშაობა
ინდ. მუშაობა
51
$51 ცოტნე დადიანი და დიმიტრი თავდადებული
ა) პიროვნების როლი საზოგადოებისა და ქვეყნის ცხოვრებაში. ბ) მონღოლთა იმპერიის წარმოშობის შესახებ, გ) ბრძოლა მონღოლთა წინააღმდეგ
1სთ

ფაქტების, ანალიზის, მსჯელობის, ლოგიკური დასკვნების გამოტანის, პრეზენტაციის.
წყვილებში მუშაობა.

ინდ. მუშაობა
სახელმძღვანელო
მუშაობა წყვილებში.

ინდ. მუშაობა

52
$52 გიორგი ბრწყინვალე და მონღოლთა ბატონობის დასასრული
ა) გიორგი ბრწყინვალის როლი ქვეყნის ცხოვრებაში. ბ) ქართული იურისპუდენცია. გ) საქართველოს ურთიერთობა გარემო სამყაროსთან
1სთ

დასკვნების გამოტანის, აზროვნების, ფაქტების გაანალიზების, დისკუსიის, პრეზენტაციის, რუკაზე მუშაობის

ინდ. მუშაობა
სახელმძღვანელო

რუკა
ინდ. შეფასება.

დისკუსია

პრეზენტაცია
53
$53 საქართველო თემურ ლენგის პირისპირ
ა) თემურ ლენგის გამანადგურებელი დარტყმა საქართველოზე. ბ) ქრისტიანების როლი მტრის წინააღმდეგ ბრძოლაში. გ) წყაროები საქართველოს ისტორიის შესახებ.
1სთ

არგუმენტების, გაქტების, წყაროების გამოყენების, პრეზენტაციის, რუკაზე მუშაობის.
მუშაობა წყვილებში.

სახელმძღვანელო

რუკა
ინდ. შეფასება
წყვილებში შეფასება

პრეზენტაცია

54
$54 საქართველო XV საუკუნის მეორე ნახევარში
ა) საქართველოს სამეფო- სამთავროებად დაშლის მიზეზები.
ბ) შინაფეოდალური ბრძოლების შესახებ
გ) გარესაფრთხეები
1სთ

რუკაზე და წყაროებზე მუშაობა, გაქტების გამოყენება, პრეზენაცია, რუკაზე მუშაობა
ინდ. მუშაობა

მუშაობა წყვილებში
სახელმძღვანელო

რუკა
შეფასება ინდ.

ჯგ. შეფასება
55
$55 XVI ს-ის ქართლი ორი დამპყრობლის წინააღმდეგ
ა) საქართველოს და სავკასიის მდგომარეობა XVIს-ში. ბ) ირან- ოსმალეთის დაპირისპირება. გ) ლუარსაბ I სიმონ I მათი როლი ქვეყნისთვის.
1სთ

რუკაზე მუშაობის, წყაროებზე, გაქტებზე, დასკვნების გამოტანის, პრეზენტაციის.
ინდ. მუშაობა

 წყვილებში მუშაობა
სახელმძღვანელო

რუკა
შეფასება ინდ.

შეფასება წყვილებში.

პრეზენტაცია.
56
$56 შაჰ-აბას I შემოსევები კახეთში.
ა) შაჰ- აბასის პიროვნება. მისი გეგმები საქართველოში. ბ) კახეთის აჯანყების მნიშვნელობა. გ_ ქეთევან დედობალი საქრისტიანოს- გმირი
1სთ

ტექსტზე, წყაროებზე, ფაქტებზე მუშაობა, ლოგიკური, დასკვის, მსჯელობის პრეზენტაცია.
ინდ. მუშაობა

მუშაობა წყვილებში
სახელმძღვანელო

რუკა
შეფასება ინდ.

წყვილებში.

პრეზენტაცია
57
$57 მარტყოფიდან მარაბდამდე
1) საქართველოს მდგომარეობა XVIII საუკუნეში, 2) გარესაფრთხეები. 3) ქვეყნის ბრძოლა გადარჩენისათვის
1სთ

მსჯელობის, ფაქტებზე მუშაობის, წყაროებზე მუშაობის, დისკუსიის, პრეზენტაციის.
წყვილებში მუშაობა

ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო

რუკა
წყვილებში შეფასება,

ინდ. მუშაობა.

პრეზენტაცია
58
$58 იმერეთის მეფე სოლომონ პირველი (1752-84)
ა) სახელმწიფოებრივი წესრიგის აღდგენა სოლომონ პირველი. ბ) ტყვეებით ვაჭრობის სიავე.
გ) ეკლესიის ბრძოლა ტყვეთა სყიდვის წინააღმდეგ.
1სთ

ლოგიკური აზროვნების, არგუმენტების, დასკვნის, პრეზენტაციის.
წყვილებში მუშაობა ,

ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო

რუკა
წყვილებში მუშაობა

ინდ. მუშაობა

პრეზენტაცია
59
$59 ასპინძიდან გეორგიევსკის ტრაქტატამდე
ა) ერეკლე მეორის მეფობა. ბ) მაჰმადიან მეზობლებთან ურთიერთობა. გ) გეორგიევსკის ტრაქტატი.
1სთ

წყაროების, მუშაობის, შედარების, დისკუსიის და პრეზენტაცია.
წყვილებში მუშაობა

ინდ. მუშაობა
სახელმძღვანელო

რუკა
წყვილებში მუშაობა

ინდ. მუშაობა

პრეზენტაცია.
60
$60 ქართლ-კახეთის სამეფო XVIII საუკუნის მიწურულს
ა) როგორ ცდილობდა ერეკლე ქვეყნის გადარჩენას. ბ) კრწანისის ომი და მისი შედეგები
1სთ

წყაროებზე და ტექსტებზე მუშაობის დამოუკიდებელი აზროვნების. პრეზენტაციის, რუკაზე მუშაობის.
წყვილებში მუშაობა,

ინდ. მუშაობა
სახელმძღვანელო

რუკა
ინდ. შეფასება
წყვილებში შეფასება

პრეზენტაცია


საქართველო ახალ
დროში (XIX-XX)






61
$61 რუსული მმართველობის დამყარება საქართველოში
ა) რუსეთი-საქართველოს მეზობელი. ბ) რუსეთის ესპანსია საქართველოში. გ) ახალი მმართველობა საქართველოში
1სთ

წყაროებზე და ტექსტებზე მუშაობის დაკვირვება, პრეზენტაციის, რუკებზე მუშაობა
ინდ. მუშაობა
წყვილებში მუშაობა.
სახელმძღვანელო

რუკა
წყვილ.შეფასება

ინდ.შეფასება

პრეზენტაცია
62
$62/63 XIX საუკუნე საქართველოში
ა) რუსული მმართველობის დამყარება საქართველოში. ბ) საქართველოს ბრძოლა რუსეთის წინააღმდეგ. გ) „თერგდალეულთა“ მოღვაწეობა.
2სთ

წყაროებზე, ტექსტებზე მუშაობა, აზროვნების, დასკვნების, პრეზენტაციის.
წყვილებში მუშაობა.

ინდ. მუშაობა
სახელმძღვანლო


რუკა
ინდ. შეფასება

წყვილ. მუშაობა

პრეზენტაცია
63
$64 საქართველოს ისტორიული მიწების შემოერთება

ა) რუსეთ-ოსმალეთის ომი საქართველოში. ბ) დაკარგული ტერიტორიების შემოერთება. გ) რუსეთის როლი ქვეყნის ისტორიული ტერიტორიების შემოერთებაში.
1სთ

ფაქტების, წყაროების, ანალიზი, მსვლელობის პრეზენტაციის, რუკებზე მუშაობის
ინდ. მუშაობა
სახელმძღვანელო

რუკა
ინდ. შეფასება

პრეზენტაცია

64
$65 1918-1921 დამოუკიდებლობის სამი წელი
ა) მეოცე საუკუნის დასაწყისის მოვლენები საქართველოში. ბ) როგორ აისახა რუსული მოვლენები საქართველოზე პირველი მს. ომი. გ) ქართული უნივერსიტეტის დაარსება.
1სთ

ფაქტების, ტექსტის, წყაროების, ანალიზი, პრეზენტაცია, რუკაზე მუშაობა
ინდ. მუშაობა

სახელმძღვანელო

რუკა
ინდ. შეფასება

პრეზენტაცია
65
$66 საქართველო სსრკ-ს შემადგენლობაში
ა) როგორ შეიქმნა და რა იყო სსრკ. ბ) სადბჭოთა მოქალაქეები. გ) ქართველი ხალხი სსრკ-ს შემადგენლობაში. დ) 2მს. ომი
1სთ

ფაქტების, წყაროების ანალიზი, ტექსტზე მუშაობა, პრეზენტაცია
ინდ. მუშაობა
სახელმძღვანელო

რუკა
ინდ. შეფასება

პრეზენტაცია
66
$67 საბჭოთა კავშირის დაშლა და საქართველოს დამოუკიდებლობა.
ა) როგორ მოიპოვა საქართველომ დამოუკიდებლობა. ბ) ეროვნულ-განმათავისუფლებელი მოძრაობები საქართველოში. გ) 1990წ. რეფერენტდუმი საქართველოში - საქართველოს დამოუკიდებლობა
1სთ

ფაქტებზე, წყაროებზე, ტექსტებზე მუშაობა , რუკებზე მუშაობა, პრეზენტაცია
ინდ. მუშაობა
წყ. მუშაობა
სახელმძღვანელო

რუკა
ინდ. შეფასება

წყ. მუშაობა

პრეზენტაცია
67
$68 საქართველო დღეს
ა) საქართველოს სახელმწიფოებრივი მოწყობა. ბ)დემოკრატია. გ) როგორ ვაკეთოთ ქვეყნისთვის სასიკეთო საქმე.
1სთ

ფაქტებზე, წყაროებზე, ტექსტებზე მუშაობა. ანალიზის, პრეზენტაცია.
ინც. მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ. მუშაობა

პრეზენტაცია


თემა : ადამიანი და
საზოგადოება






69
$69 მე, შენ, ჩვენ.
ა) რითი გვანან ან განსხვავდებიან ადამიანები. ბ) ადამიანის რაობა.
1სთ

დაკვირვების, ლოგიკური აზროვნების, შედარების, ანალიზების
ინდ. მუშაობა
წყ. მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ. შეფასება
წყ. შეფასება
70
$70 საზოგადოება და წესრიგი
ა) რა არის საზოგადოება. ბ) რისთვის არის საჭირო წესრიგი. გ) რა არის მორალი, ადათი და სამართალი.
1სთ

დაკვირვების, შეფასების, აზროვნების, შედარების, პრეზენტაციის.
ინდ. მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ. შეფასება

71
$71 ღირსება, თანასწორობა, თავისუფლება.
ა) რა არის ღირსება, თანასწორობა, თავისუფლება. ბ) კონსტიტუცია.
1სთ

შედარების, ანალიზის, მსჯელობის, დისკუსიის, პრეზენტაცია.
ინდ. მუშაობა
წყვილებში მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ. შეფასება
72
$72 როგორ აღსრულდება სამართალი
ა) რა არის სამართალი. ბ) კანონი. გ) საზოგადოებრივი უსაფრთხოება.
1სთ

მსჯელობის, ანალიზის, ლოგიკის პრეზენტაცია.
წყ. მუშაობა

ინდ. მუშაობა
სახელმძღვანელო

რუკა
შეფასება წყვილებში

ინდ. შეფასება
პრეზენტაცია
73
$73 ბავშვის უფლებები
ა) რა არის უფლება
ბ) მოვალეობა
გ) ბავშვთა დაცვა
1სთ

მსჯელობის, ანალიზის, ლოგიკის პრეზენტაცია
ინდ. მუშაობა
ჯგ. მუშაობა
სახელმღვანელო
ჯგ. შეფასება
ინდ.შეფასება
74
$74 ბავშვთა უფლებები და მოვალეობები
ა) ბავშვთა უფლებების, მოვალეობების გაცნობა ბავშვთა კონვენციიდან
1სთ

მსჯელობის, ანალიზის, დაკვირვების, ლოგიკის, პრეზენტაციის
ინდ. მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ. შეფასება

პრეზენტაცია

75
$75 როგორ მოვაგვაროთ კონფლიქტები
ა) კონფლიქტი
ბ) კონფლიქტის მოგვარების გზები

1სთ

მსჯელობის, ანალიზის, საკვირვების, პრეზენტაცია, აზრის გამოთქმა.
ინდ. მუშაობა
წყ. მუშაობა
სახელმძღვანელო
წყ. შეფასება

ინდ. მუშაობა
76
შემაჯამებელი სამუშაო.








კულტურული
ტრადიციები და
კულტუ
რის 
გაცვლა



77
$77 ქართული დამწერლობა
ა) დამწერლობის როლი კაცობრიობის ცხოვრებაში. ბ) ქართული დამწერლობის თავისებურება. გ) ქართული დამწერლობს უძველესი ნიმუშები
1სთ

დაკვირვების, შედარების, ანალიზის, პრეზენტაციის.
წყ. მუშაობა

ინდ. მუშაობა
სახელმძღვანელო
წყ. შეფასება

ინდ. შეფასება
78
$78 ქართული ბეჭდვითი სიტყა.
ა) სტამბის დაარსება საქართველოში. ბ) ვახტანგ მეექვსე. გ) ბეჭდვითი სიტყვის განვითარება საქართველოში.
1სთ

წყაროებზე მუშაობის, მსჯელობის, ანალიზის, დაკვირვების პრეზენტაცია.
ინდ. მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ. შეფასება
პრეზენტაცია
79
$79 ქართული მუზეუმები საქართველოში
ა) რა არის მუზეუმი.ბ) პირველი კავკასიური მუზეუმი. გ) საქართველოს ეროვნული მუზეუმი
1სთ

ფაქტების, წყაროების, მსჯელობის, ანალიზის, დასკვნების, პრეზენტაცია.
ინდ. მუშაობა

წყვილებში მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ. შეფასება

პრეზენტაცია
80
$80 ექვთიმე თაყაიშვილი და ქართული საგანძურის თავგადასავალი
ა) ექვთიმე თაყაიშვილის ბიოგრაფიის გაცნობა. ბ) სამეცნიერო მოღვაწეობა. გ) ქართული საგანძური.
1სთ

მსჯელობის, ფაქტებზე, ტექსტებზე, წყაროებზე, პრეზენტაცია
ინდ. მუშაობა
ჯგ. მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ. მუშაობა

ჯგ. მუშაობა

პრეზენტაცია
81
$81 ქედურობის და ოქრომჭედლობის ტრადიცია
ა) რა არის მჭედლობა. ბ) ოქრომჭედლობა. გ) როგორი იყო ლითონის დამუშავების ტრადიციები
1სთ

მსჯელობის, ფაქტებზე, ტექსტებზე, წყაროებზე მუშაობა. პრეზენტაცია
ინდ. მუშაობა

ჯგ. მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ. მუშაობა.

ჯგ. მუშაობა

პრეზენტაცია
82
$82 ქველმოქმედება
ა) რა არის ქველმოქმედებ. ბ) რას გვიამბობს ტრადიციები ქართული ქველმოქმედების შესახებ
1სთ

წყაროებზე, ფაქტებზე, ტექსტებზე მუშაობა. პრეზენტაცია, დისკუსია
ინდ. მუშაობა

სახელმძღვანელო
ინდ. შეფასება
პრეზენტაცია
83
$83 დღესასწაულები
ა) დღესასწაულების როლი ადამიანთა ცხოვრებაში
1სთ

წყაროებზე, ტექსტებზე, ფაქტებზე მუშაობა და პრეზენტაცია
ინდ. მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ. შეფასება

პრეზენტაცია

84
$84 სამოსელი
ა) რაზე იყო დამოკიდებული ადამიანთა შესამოსელის ტიპი და გარეგნული მხარე. ბ) როგორ აისახა ბუნებრივი პირიბები ადამიანთა ჩაცმულობაზე
1სთ

წყაროებზე, ფაქტებზე, ტექსტებზე მუშაობა. დისკუსია. პრეზენტაცია
ინდ. მუშაობა
ჯგ. მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ. მუშაობა
დისკუსია.
პრეზენტაცია
85
$85 ქართული კულტურის მოამაგე მარი ბროსე
ა) მარი ბროსეს როლი ქართული კულტურის განვითარებაში.
1სთ

წყაროებზე, ფაქტებზე, ტექსტებზე, მუშაობა.
წყ. მუშაობა

ინდ. მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ. შეფასება
წყ. შეფასება

86
$86 უცხოელი მოგზაურები საქართველოში
ა) რა როლი ითამაშა უცხოელმა მოგზაურთა ჩანაწერებმა საქართველოს ისტორიაში
ბ) როგორ აისახა საქართველო უცხოელთა თვალში
1სთ

წყაროებზე, ტექსტებზე მუშაობა. პრეზენტაცია
ინდ. მუშაობა
წყ. მუშაობა
სახელმძღვანელო
წყ. შეფასება
ინდ. შეფასება

პრეზენტაცია
87
$87 ქართველი მოგზაურები
ა) ქართველი მოგზაურების მიერ დანახული მსოფლიო. ბ) მათი როლი მსოფლიოს გეოგრაფიაში.
1სთ

წყაროებზე, ტექსტებზე, ფაქტებზე მუშ. ლოგიკური აზროვნების პრეზენტაცია
ინდ. მუშაობა

წყ. მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ. შეფასება

წყ. შეფასება

პრეზენტაცია
88
$88/89 ქართველები უცხოეთში
ა) გავაცნო მოსწავლეებს უცოეთში მაცხოვრებელი ქართველი ემიგრანტები.
ბ) მათი უცხოეთში გადახვეწის მიზეზები








No comments:

Post a Comment